پنجشنبه 9 فروردين 1403  
 
اردوها
اردوی طلیعه نور
اردوی طلیعه حضور - ویژه طلاب جدید الورود شهریور 1394 موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه به مناسبت آغاز سال تحصیلی طلاب جدید الورود اردوی طلیعه حضور را در اردو گاه دشت بهشت (روستای فردو) برگزار نمود.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران)، در آغاز سال تحصیلی در تاریخ  17/6/94 الی 18/6/94 اردوی دو روزه ای با مشارکت معاونت آموزشی و معاونت فرهنگی  با هدف: آشنایی طلاب با فضای آموزشی و تقویت روحیه طلبگی برگزار شد.
این مراسم درابتدا، پس از اجرای سرود جمهوری اسلامی  و قرائت آیات نورانی قرآن کریم آغاز شد حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای عشرتی ریاست محترم موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) به طلاب ورودی خیر مقدم عرض نمودند.
ایشان فرمودند: یکی از رسالتهایی که  حوزویان و طلاب گرامی به عهده دارند: کسب بصیرت افزایی ، فضایل اخلاقی وبه تعبیر دیگر خود سازی  و توانمند سازی علمی است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری بیانات خود را ایراد نمودند.
ایشان اظهار داشتند طلبگی نیاز به تلاش در مسیر اقامه دین دارد و رسالت حوزه علمیه اقامه دین است.ایشان شاخه های اقامه دین را با عناوین شناخت دین، تبلیغ دین، پاسداری از دین، و اجراء و تحقق بخشیدن  بیان نمودند و تاکید کردند لازمه ی این امر داشتن فرهنگ اسلامی است. 
 
پس ازاقامه  نماز جماعت و استراحت طلاب گرامی ،  برنامه عصر با قرائت زیارت امام رضا (علیه السلام) آغاز گردید، در ادامه  سرکار خانم نوری معاونت آموزش موسسه سخرانی خود را با موضوعیت  بازخوانی هویت طلبگی آغاز نمودند.
ایشان طلبگی را آغازی برای  رویش دانستند و تاکید کردند این روند باید هر لحظه رو به رشد و در راه رسیدن به اهدف والا باشد.
سر کار خانم فضیلت مسئول آموزش موسسه نیز با بیان آئین نامه آموزشی و پاسخ به سوالات
 طلاب ،ایشان را با فضای آموزشی آشنا نمودند.این مراسم در روز اول با برپایی نماز جماعت دعای توسل و شب نشینی با حضور اساتید محترم ( سر کار خانم نوری ، سر کار خانم فضیلت، سر کار خانم مومنی)  به عنوان حلقه های معرفت  و با هدف آشنایی با روند مباحثه  میان طلاب به پایان رسید.
در روز دوم نیز این مراسم با پخش مناجات امیر المومنین و نماز جماعت صبح آغاز شد.
در این روز کارگاه برنامه ریزی زندگی و تحصیلی با حضور حجت الاسلام والمسلمین هاشم پور برگزار شد. ایشان  با طرح این پرسش و درخواست جواب کتبی از حضار که هدف ازطلبگی چیست؟ سخنرانی خود را آغاز نمودند و با تعریفی اجمالی ازبرنامه بیان کردند، که  این امر دارای: ارکان برنامه، آثار برنامه ریزی، مراحل برنامه ریزی و مد نظر گرفتن نیازها و ظائف و فعالیتها و اهداف در بکارگیری برنامه می باشد. ایشان افزودند اساس رسیدن به برنامه جامعیت بخشیدن به همه نیاز هاست.
این  مراسم پس از اجرای  برنامه کوهنوردی و توضیح طرح قرآنی توسط حافظین قرآن با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین  آقای قندی ادامه یافت.
به گزارش روابط عمومی مؤسسه: حجت الاسلام والمسلمین آقای قندی در سخنان خود وظیفه ی طلبگی را تبلیغ دین بیان نمود و اینکه باید در این راه با استقامت و استواری قدم برداشت و شناخت موانع ، علم آموزی ، تلاش  و مقابله با سختی ها را لازمه آن دانست و طلبه را نسبت به شناخت جامعه و افراد آن، امور سیاسی روز و آنچه مربوط به امور سیاسی جوامع است ، عمل صالح و اینکه از بهترین سربازان حضرت ولی عصر (عج) باشند؛ تشویق کردند.
لازم به ذکر است این اردوی دو روزه با قرائت میثاق نامه به صورت دسته جمعی و  التجا به حضرت حجت(عج) به صورت همخوانی به پایان رسید.



مشاهده گزارش تصویری

 
امتیاز دهی
 
 


خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما