|
لیست اساتید راهنما و مشاوره رشته تربیت دینی کودک و نوجوان سطح 3
اساتید خانم و آقا رشته تربیت دینی کودک و نوجوان
نام و نام خانوادگی
|
گروه استاد
|
سطح پایان نامه
|
حسين اميري
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
محمد داودي
|
داور,راهنما,مشاوره,
|
سطح سه,
|
محمد جواد فدائي
|
داور,راهنما,
|
سطح سه,
|
محمد فرهوش
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
سيدياسر حسيني
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
علي فاطمي پور
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
ابوالحسن حقاني
|
داور,راهنما,مشاوره,
|
سطح چهار,سطح سه,
|
جعفر هوشياري
|
راهنما,داور,
|
سطح سه,
|
علي حسين پناه
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
مسلم گريواني
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
حسين رضائيان
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
سيد حسين حيدري خورميزي
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
نويد خاكبازان
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
|
|
|
لیست اساتید راهنما و مشاوره رشته مشاوره خانواده با رويكرد اسلامي سطح 3
اساتید خانم و آقا رشته مشاوره خانواده با رويكرد اسلامي
نام و نام خانوادگی
|
گروه استاد
|
سطح پایان نامه
|
محمد فرهوش
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
محمدعلي جمشيدي
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
ابوالحسن حقاني
|
داور,راهنما,مشاوره,
|
سطح چهار,سطح سه,
|
جعفر هوشياري
|
راهنما,داور,
|
سطح سه,
|
حسين رضائيان
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
سيد حسين حيدري خورميزي
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
نويد خاكبازان
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
علي محمد صالحي
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
جعفر جديري صابوني
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
جعفر عليگلي فيروزجائي
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
سلمان نعمتي
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
سيد عباس ساطوريان
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
محمد زارعي توپخانه
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
محمدرضا بنياني
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
|
|
|
لیست اساتید راهنما و مشاوره رشته اخلاق و تربیت اسلامی سطح 3
اساتید خانم رشته اخلاق و تربیت اسلامی
نام و نام خانوادگی
|
گروه استاد
|
سطح پایان نامه
|
زينب طالبي
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
زينب كبيري
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
اعظم وفايي
|
داور,راهنما,مشاوره,
|
سطح سه,
|
اساتید خانم و آقا رشته اخلاق و تربیت اسلامی
نام و نام خانوادگی
|
گروه استاد
|
سطح پایان نامه
|
حسن بوسليكي
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
حمزه عبدي
|
داور,
|
سطح سه,
|
حميد مريديان
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
زينب طالبي
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
زينب كبيري
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
سبحان نقدي پور
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
علي احمدي امين
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
كمال مظلومي زاده
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
محسن داودآبادي فراهاني
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
محمد داوري
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
محمدعلي تهوري
|
داور,
|
سطح سه,
|
محمدمهدي چگيني
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
مهدي فدايي
|
راهنما,داور,
|
سطح سه,
|
غلامرضا نور محمدي
|
داور,راهنما,مشاوره,
|
سطح چهار,سطح سه,
|
حسين اميري
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
محمد داودي
|
داور,راهنما,مشاوره,
|
سطح سه,
|
محمد جواد فدائي
|
داور,راهنما,
|
سطح سه,
|
محمد فرهوش
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
محمدرضا كريمي
|
راهنما,مشاوره,
|
سطح چهار,سطح سه,
|
ناصر نورمحمد
|
داور,راهنما,مشاوره,
|
سطح چهار,سطح سه,
|
وحيد دهقاني فيروزآبادي
|
راهنما,مشاوره,
|
سطح چهار,سطح سه,
|
سعيد داودي ليموني
|
داور,مشاوره,راهنما,
|
سطح چهار,سطح سه,
|
فاضل حسامي
|
داور,راهنما,مشاوره,
|
سطح چهار,سطح سه,
|
محمد رضا سالاري فر
|
داور,راهنما,
|
سطح چهار,سطح سه,
|
عليرضا آل بويه
|
داور,راهنما,مشاوره,
|
سطح چهار,سطح سه,
|
محمدصادق شجاعي
|
راهنما,مشاوره,داور,
|
سطح چهار,سطح سه,
|
سيداسحاق حسيني كوهساري
|
مشاوره,داور,راهنما,
|
سطح سه,
|
حسن خيري
|
راهنما,مشاوره,
|
سطح سه,
|
كريم پاك نيا
|
راهنما,مشاوره,
|
سطح سه,
|
محمد ابوطالبي
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
مسعود محفوظي
|
راهنما,مشاوره,داور,
|
سطح سه,
|
سيد محمد صادق موسوي نسب
|
مشاوره,داور,راهنما,
|
سطح سه,
|
اعظم وفايي
|
داور,راهنما,مشاوره,
|
سطح سه,
|
محمد رضا مصطفي پور
|
راهنما,مشاوره,داور,
|
سطح سه,
|
مبين صالحي
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
سيد حسن اسلامي اردكاني
|
داور,راهنما,مشاوره,
|
سطح سه,
|
بهروز محمدي منفرد
|
راهنما,مشاوره,داور,
|
سطح سه,
|
علي شيرواني
|
داور,راهنما,
|
سطح سه,
|
عليرضا موفق
|
مشاوره,راهنما,
|
سطح سه,
|
حسين ديبا
|
راهنما,مشاوره,داور,
|
سطح سه,
|
محمدعلي جمشيدي
|
راهنما,
|
سطح سه,
|
|
|
|
سرفصل ها و معرفی رشته مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی
|
|
|
سرفصل ها و معرفی رشته تربیت دینی کودک و نوجوان
|
|
|
عناوین و اهداف رشته اخلاق و تربیت اسلامی
عناوین و مشخصات کلی دروس
عناوین و تعداد واحدهای درسی به شرح زیر است:
ردیف |
عنوان |
تعداد واحد |
1 |
دروس تخصصی |
30 |
2 |
دروس عمومی |
65 |
جمع |
95 |
دروس عمومی
ردیف |
عنوان |
تعداد واحد |
اهداف آموزشی |
1 |
فقه1و2و3و4 |
12 |
شناخت استدلالی مسائل مهم فقه و آشنایی با روش های استدلال فقهی(متناسب با رشته اخلاق و تربیت) |
2 |
اصول 1و2و3و4 |
8 |
شناخت مباحث مهم اصولی و مورد نیاز مباحث اخلاق و تربیت اسلامی |
3 |
تفسیر قرآن 1و2 |
4 |
تفسیر تربیتی سوره های اخلاقی و تربیتی قرآن |
4 |
عقائد خاص شیعه 1و2 |
4 |
تبیین استدلالی امامت و مباحثی مانند: انتظار، تقیه، بدا، رجعت، شفاعت، و توسل |
5 |
تجزیه و ترکیب |
2 |
تقویت توان تشخیص و به کارگیری قواعد صرف و نحو |
جمع |
30 |
|
دروس تخصصی
ردیف |
نام واحد درسی |
واحد |
هدف |
|
قواعد تفسیر |
2 |
شناخت اصول، قواعد و روش های صحیح فهم و تفسیر قرآن کریم |
|
فقه الحدیث |
2 |
شناخت اصول، قواعد، شیوه ها،مراحل و سیر منطقی فهم صحیح کلام معصومین (علیهم السلام) |
|
نظام اخلاقی و نظام تربیتی اسلام1و2و3 |
6 |
شناخت مبانی، قواعد، اهداف،روش ها، و مسائل اخلاق و تربیت اسلامی بر اساس قرآن، سنت و عقل |
|
اخلاق در قرآن1و2و3 |
6 |
شناخت، بررسی و دسته بندی ،آیات اخلاقی قرآن با توجه به روایات مرتبط به صورت تفسیر موضوعی |
|
متون تخصصی اخلاق 1و2و3 |
6 |
قرائت و درک متون اساسی و کهن اخلاق اسلامی، مانند: جامع السعادات نراقی و حقایق فیض کاشانی |
|
اخلاق خانواده |
2 |
شناخت و تبیین دستورات و آموزه های اخلاقی اسلام در زمینه مسائل خانوادگی (ارتباط با همسر و فرزندان) |
|
اخلاق کاربردی |
2 |
آشنایی با کلیات اخلاق کاربردی و شناخت دستور العمل های اخلاقی اسلام در ساحت های مهم و مورد نیاز، مانند گفت و گو ، نقد ، مشاوره، پژوهش، سیاست، معاشرت، تعامل با جوان اخلاق جنسی |
|
تاریخ علم اخلاق |
2 |
بررسی پیدایش و سیر تطور علم اخلاق و آشنایی با مکاتب مهم و اندیشمندان بزرگ اخلاقی،همراه با معرفی اجمالی منابع و مآخذ اخلاق و تربیت اسلامی،مانند: جامع السعادات ، معراج السعاده، حقایق، اوصاف الاشراف، اخلاق ناصری، تهذیب الاخلاق و محجه البیضاء |
|
فلسفه اخلاق |
3 |
آشنایی و بررسی نظریات ومکاتب مهم در زمینه مبادی و ملاک های گزاره های اخلاقی با تاکید بر آموزه ها و مبانی اسلامی. |
|
اخلاق تطبیقی ادیان |
2 |
مقایسه اشتراکات و افتراقات اخلاق ادیان، برجسته سازی امتیازات نظام اخلاق اسلامی و عناصر آن از سایر نظام ها |
|
انسان در قرآن |
2 |
شناخت دید گاه قران در مورد انسان و ابعاد وجودی ،آن و نیز ویژگی های انسان کامل، با توجه به روایات مرتبط |
|
علم النفس |
2 |
آشنایی با ماهیت ، ابعاد ، زوایا و قوای نفس و کار کرد های آن و بررسی تاثیر علم النفس بر اخلاق و تربیت و بالعکس. |
|
فلسفه تعلیم و تربیت |
2 |
آشنایی با دید گاه ها و نظربه های مهم در باب مبانی نظری تعلیم و تربیت با تاکید بر مبانی اسلامی. |
|
روان شناسی اخلاق |
2 |
آشنایی با مبانی و مسائل روان شناختی اخلاق و چگونگی تاثیر آن بر تربیت اخلاقی. |
|
روان شناسی تربیتی |
2 |
شناخت اصول و مبانی روان شناسی تربیتی و موضوعات مربوط به آن، مانند: تقویت قدرت فکر، تحلیل و تفسیر مسائل و مشکلات تربیتی و ایجاد قدرت تشخیص علل و عوامل پدید آورنده آنها. |
|
روان شناسی رشد |
2 |
آشنایی با مراحل و ویژگی های رشد جسمی، عاطفی و رفتاری انسان در سنین مختلف،(قبل تولد، نوزادی،کودکی، نوجوانی، جوانی، میان سالی و پیری) |
|
اصول و فنون |
2 |
آشنایی با اصول، مبانی، انواع، روش ها، فنون، و فرایند مشاوره و راهنمایی با تاکید بر دیدگاه. |
|
آشنایی با عرفان اسلامی |
2 |
آشنایی با کلیات و اصول عرفان اسلامی و مراحل سیر و سلوک آن با توجه به کتاب در جستجوی عرفان اسلامی از آیت الله مصباح |
|
آشنایی با عرفان های کاذب |
2 |
نقد و بررسی عرفا ن های نو ظهور و کاذب و ارائه عدم مطابقت آنها با معیار های عرفان درست |
|
عربی معاصر |
2 |
ایجاد توان بره گیری از متون جدید عربی در حوزه اخلاق و تربیت اسلامی. |
|
زبان انگلیسی 1و2 |
4 |
ایجاد توان فهم متون تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی به زبان انگلیسی |
|
کارورزی پژوهش 1و2 |
2 |
کسب مهارت های لازم در انجام پژوهش در حوزه اخلاق و تربیت، و ارائه نتایج آن |
|
پایان نامه |
4 |
ارائه پژوهشی جامع همراه با نقد و بررسی و تتبع کافی در موضوع اخلاق یا تربیت |
جمع |
65 |
|
|
|
|
سرفصل ها و معرفی رشته اخلاق و تربیت اسلامی
ماده1. عنوان
عنوان، کلیات و برنامه سطح 3 (ویژه خواهران) رشته اخلاق و تربیت اسلامی میباشد.
ماده2. تعریف
سطح 3 اخلاق و تربیت اسلامی، اولین مقطع ازاین رشته است که در طلاب، مبانی و مسائل اخلاقی و تربیت اسلامی و روش های تربیتی را می آموزند و توانایی پاسخگویی به نیاز های مربوط و توان تدریس و تحقیق در حد تحلیل و بررسی آن را پیدا می کنند و در پایان موفق به دریافت دانشنامه این رشته می شوند.
ماده3. اهداف
- هدف از تاسیس این رشته در این مؤسسه عبارت است از:
- تعالی اخلاقی و معنوی طلاب
- تعمیق شناخت نسبت به مبانی اعتقادی
- توسعه و تعمیق شناخت نسبت به مبانی، روش ها و مسائل اخلاقی و تربیت اسلامی به مبنای آموزه های قرآن و سنت.
- آشنایی با مکاتب مهم اخلاقی و تربیتی.
- آشنایی با منابع اخلاقی و تربیت اسلامی و ایجاد توان استفاده از آن.
- ایجاد توان تدریس مباحث اخلاقی و تربیت اسلامی در سطوح پایین تر.
- ایجاد توان تحقیق در حد تحلیل و بررسی تطبیقی.
- توان پاسخ گویی به پرسش ها در زمینه اخلاق و تربیت اسلامی
- تربیت طلاب مستعد جهت ورود به سطح 4.
- شناخت استدلالی مسائل فقهی و اصولی، و آشنایی با روش های استنباطی فقهی.
- ایجاد توان استفاده از متون و منابع فقهی و اصولی
ماده4. سیاستها
- اهتمام به تقویت استقلال فکری و اعتمادبه نفس در مسائل علمی.
- تاکید بر بهره گیری از روش های کار آمد آموزشی با اهتمام به سنت های حوزوی.
- تاکید برآموزش پژوهش محور.
- تاکید برپویایی آموزشی و پژوهشی و توجه به نیاز های روز.
- تاکید بر استفاده از متون آموزشی واجد استاندارد های لازم.
- توجه به ویژگی ها و مسئولیت های خواهران در برنامه ریزی آموزشی، پژوهشی و تربیتی
- اهتمام به آموزش مباحث اخلاقی و تربیت اسلامی بر اساس قرآن وسنت.
- تاکید بر استفاده از منابع اصیل و مهم اخلاق و تربیت اسلامی.
- اهتمام به شناسایی استعداد های برتر در زمینه تحقیق، تدریس و تبلیغ.
- اهتمام به تقویت تعبد وتعهد دینی.
- اهتمام به تحفظ آموزه های اخلاقی و تربیتی و پرهیز از سلایق و ذوقیات.
دریافت سرفصل رشته اخلاق و تربیت اسلامی
|
|
|
اساتید گروه
اساتید محترم به ترتیب حروف الفبا
-
-
- حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدی محمدرضا
- حجت الاسلام و المسلمین دکتر آل بویه علیرضا
- حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیبی رضا
- خانم دکتر خیاط نوری عفت السادات
- حجت الاسلام و المسلمین دکتر دیبا
- حجت الاسلام و المسلمین دکتر غنوی امیر
- حجت الاسلام و المسلمین دکتر فدایی محمد جواد
- خانم دکتر وفایی اعظم
|
|
1 |
|