جمعه 10 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
دیدار معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خوهران با رئیس و معاونین موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه



در موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران صورت گرفت:
معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خوهران:
نقش آفرین اصلی خود طلبه باید باشد.
معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خوهران در دیدار با رئیس و معاونین موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه ضمن اشاره به اینکه در معاونت فرهنگی کار‌های ستادی و صفی باید از هم تفکیک شود گفت: ستاد باید کارهای کلان انجام دهد و تمام مراسمات مدرسه باید توسط خود طلاب انجام شود. نقش آفرین اصلی خود طلبه باید باشد.
به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به همراه هیئت همراه خود با رئیس و معاونین موسسه معصومیه دیدار داشتند.
در این دیدار ابتدا رئیس موسسه حجت الاسلام و المسلمین عشرتی ضمن خیر مقدم به حضار و تبریک عید غدیر خم، گزارش اجمالی در خصوص روند فعالیت‌های معاونت فرهنگی موسسه معصومیه خواهران در زمینه‌ برنامه‌های بصیرت افزایی، نشست‌های خانوادگی و اخلاقی، طرح اعزام مبلغین، مهارت افزایی در دوره‌های قرآنی، تربیت مربی خانواده، آموزش سبک زندگی اسلامی و چشم انداز‌های پیش روی موسسه ارائه داد.
در ادامه این دیدار معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های انجام شده فرهنگی، ضمن استقبال از برگزاری نشست‌های خانوادگی این موسسه گفت: بسیاری از شهرها و استان‌های کشور دسترسی به اساتید متخصص ندارند و ازاین‌گونه برنامه‌های فرهنگی بهره نمی‌برند لذا پیشنهاد می‌شود نشست‌های خانوادگی با ظرفیت کشوری به صورت برخط برگزار شود و در انتها فیلم آن تهیه و بارگذاری گردد زیرا مسائل تربیتی و مهارتی خانواده بسیار اهمیت دارد و مطمئنا استقبال خیلی خوبی خواهد شد.
 وی افزود: موسسه آموزش عالی معصومیه خواهران با توجه به دو نهاد مرکزمدیریت حوزه علمیه خواهران و دفتر تبلیغات اسلامی از آن حمایت می کند می‌تواند الگو سایر مدارس باشد.
معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گفت: قطعا باید به جایی برسیم که موسسه معصومیه به عنوان الگو در مباحث علمی، آموزشی، تربیتی و پژوهشی به آن افق برسد و لازمه آن جدیت در رعایت استانداردهای علمی است.
حجت الاسلام والمسلمین محدر در ادامه سخنان خود ضمن تاکید بر ظرفیت خوب موسسه معصومیه خواهران در تمام زمینه‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی اظهار داشت: با یاری خداوند تربیت مدرس طرح ولایت در حوزه‌ها را راه اندازی خواهیم کرد؛ در این بحث جدی هستیم و بهترین شیوه این است که استاد از خود حوزه‌های علمیه در این طرح باشد. لذا اگر از طلاب و اساتید این موسسه کسانی که دانش فلسفی خوبی دارند و می توانند در بحث تربیت مدرس طرح ولایت نقش آفرین باشند معرفی شوند.
وی تصریح کرد: با رایزنی‌هایی که با موسسه امام(ره) انجام دادیم تمام حمایت‌ها در تربیت مدرس طرح ولایت از طرف موسسه امام (ره) صورت خواهد گرفت.
معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با تاکید بر اینکه در معاونت فرهنگی کار‌های ستادی وصفی باید از هم تفکیک شود گفت: ستاد باید کارهای کلان انجام دهد مثلا در بحث طرح امین و جذب طلاب در آموزش و پرورش این کارهایی است که بر عهده ستاد است و کارهای دیگر را معمولاً خود طلاب باید پیش قدم باشند و خودشان انجام دهند تمام مراسمات مدرسه باید توسط خود طلاب انجام شود، نقش آفرین اصلی خود طلبه باید باشد.
وی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت مصوبات و آیبن نامه‌ها در مدارس گفت: تمام تشکل‌ها و برنامه‌ها که در مدارس انجام می‌شود باید مصوبات شورای راهبری شان گرفته، قانونی و آیین‌نامه‌هایشان تنظیم شود تا فعالیت‌ها بر اساس آن آیین‌نامه ها انجام شود.
معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ضمن تاکید بر اهمیت دانش آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران گفت: فعالیت‌های فرهنگی بیرون از مدرسه باید به دانش آموختگان واگذار شود. دانش آموختگان هرچقدر از لحاظ دانش و مهارت حمایت شوند باعث سربلندی است. حوزه به دانش آموختگان موفق خود می بالد.
 معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در پایان سخنان خود گفت: کار اصلی ما در مدرسه بحث آموزش و تهذیب طلاب است. عمده‌ترین رسالت مدارس باید تمرکز برتهذیب و دانش طلاب باشد. اگر در این بخش خوب عمل کنیم و طلبه باسواد مهذب تربیت کنیم به یاری خداوند مسائل مربوط به بحث تبلیغ، آسیب‌های اجتماعی، عفاف و حجاب در جامعه هم حل خواهد شد.


 

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما