پنجشنبه 9 فروردين 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
برگزاری جشن عید غدیر خم در موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران



در موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران صورت گرفت:
آیت الله پناهنده استاد اخلاق حوزه‌های علمیه:
خداوند از انسان عهد و پیمان گرفت راه مستقیم را انتخاب کنند اما بعضی ها پذیرش شان ضعیف است.
 به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران در مراسمی که به مناسبت عید غدیر خم در جمع همکاران این موسسه برگزار شد آیت الله پناهنده استاد اخلاق حوزه‌های علمیه ضمن تبریک این روز پر برکت به عموم مسلمانان، بر اهمیت زنده نگهداشتن عید غدیرخم تاکید کرد.
وی با اشاره به آیه 54 سوره مائده يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ....وَاسِعٌ عَلِيمٌ، اظهار داشت: 1400سال پیش قرآن نازل شد پیغمبر(صلی الله علیه و آله وسلم) زمانی که این آیه را برای اصحاب خود و مسلمانان صدر اسلام تلاوت می‌فرمودند؛ اصحاب پرسیدند یا رسول الله گروه که در این آیه صفاتشان ذکر شده چه کسانی هستند پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم)  با اشاره به سلمان فارسی فرمودند: کسانی که از سرزمین ایران هستند.
 وی در ادامه سخنان خود ضمن تاکید بر این امر که از زمان خلقت آدم تا خاتم مشکلات و مخالفینی وجود داشته است گفت: در زمان پیامبران فرعون‌ها، اَبرهه‌ها و نمرودهایی وجود داشته‌اند که با انبیاء الهی مخالفت می‌کردند اما در نهایت می‌دیدیم که پیروزی با پیامبران خدا بود.
وی تصریح کرد: اگر داستان‌های انبیاء را مطالعه کنید خواهید دید که اکثر کسانی که از طرفداران انبیا بودند از طبقات پایین و مستضعف آن جامعه و بیشتر مخالفین، سردمداران کفر و کسانی که ظاهراً در دنیا اسم مراسمی داشتند بودند و انبیا با همین افراد کم موفق می شدند.
استاد اخلاق افزود:  پیروزی با حق است و زمان پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم)  نیز گروه هایی با ایشان مخالفت می کردند، اوضاع بسیار سخت بود و هیچکس به اندازه پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) رنج نکشید.
 آیت الله پناهنده در ادامه سخنان خود با بیان اینکه وظیفه ما ارشاد کردن است.گفت: شما ماموریت درس خواندن و خدمت در حوزه های علمیه را دارید و این خدمات را برای کسانی انجام می‌دهید که ظرفیت پذیرش هدایت را دارند افرادی هم هستند گوش شنوا ندارند.
 استاد اخلاق افزود: خداشناسی با ذات انسان عجین شده است خداوند می فرماید من انسان را خلق کرده ام که خدا شناس شود هنگام خلقت خداوند از انسان عهد و پیمان گرفت که راه مستقیم را انتخاب کند اما بعضی‌ها پذیرش شان ضعیف است.
وی عدم پذیرش ارشاد گروهی از انسان‌ها را تربیت نا صحیح پدر مادر، لقمه حرام، همنشین و اجتماع نامناسب دانست.
 آیت الله پناهنده درپایان سخنان خود ضمن تاکید شناخت امام علی (علیه سلام) و تلاش برای ساخت جامعه‌ای سالم افزود: دلیل اینکه دشمنان بین المللی تلاش می‌کنند ریشه کفر را در تمام دنیا تبیین کنند از بین بردن جامعه و اجتماع سالمی است که انسان به واسطه آن هدایت می یابد. دشمن می‌خواهد آن مسیر نورانی و اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و آله وسلم)  که پس از ۱۴۰۰ سال در ایران هنوز پا بر جا است را به واسطه تهاجم فرهنگی و ترفندهای دیگر از این مملکت  بگیرد و نگذارد اسلام به ثمر برسد، شیعه پا بگیرد.و مردم از ثمره‌اش استفاده کنند.



 

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما