صفحه اصلي
اخبار
جستجو
درخواست های آموزشی
زمان ديجيتال
فرم
متون عمومي
متون عمومي
ورود
سی و سومین نشست خانوادگی طلاب با موضوع مقابله با تعارضات میان همسران



مقابله با تعارضات میان همسران

حجت الاسلام والمسلمین قدوسی:

زن و شوهر با شناخت درست از خواسته‌های یکدیگر می‌توانند در حل مسائل زندگی اثر بخش باشند

سی و سومین نشست خانوادگی طلاب در موسسه معصومیه خواهران به همت معاونت تهذیب و امور فرهنگی موسسه و همزمان با میلاد با سعادت امام حسن عسگری علیه السلام  برگزار شد

به گزارش روابط عمومی موسسه معصومیه خواهران حجت الاسلام والامسلمین ابوالفضل قدوسی در سخنانی با موضوع راه‌کار‌های مقابله با تعارضات میان همسران گفت: وجود تعارضات در زندگی طبیعی است لذا زن و شوهر با شناخت درست از خواسته‌های یکدیگر می‌توانند در حل مسائل زندگی اثر بخش باشند.

وی گفت: یکی از نشانه‌ها تعارضات زناشویی خسته شدن‌های مبهم طرفین است که به فضای خانواده برمی‌گردد .

حجت الاسلام والمسلمین قدوسی بیان کرد: عکس العمل و جواب به موقع و صحیح در برابر احساسات و خواسته‌های طرف مقابل در زندگی زناشویی می‌تواند در بروز برخی از تعارضات در کانون خانواده جلوگیری کند.

این پژوهشگر در سخنان خود مشکلاتی که طول مدت زیادی دارند و برای مدتی مبهم و گاهی به صورت انفجاری بروز می‌دهد را تعریفی اجمالی از تعارض دانست.

وی تصریح کرد: تعارض با اختلاف متفاوت و مسئله ای ریشه‌ای است اختلاف طول مدت کوتاهی دارد موضوع مشخص است.

حجت الاسلام والمسلمین قدوسی اظهار داشت: نباید از تعارضات ترسید بلکه باید راه‌کار‌های آن را بدانیم.در فضای علمی تعارضات را بد نمی دانند بلکه به عنوان چالش تبدیل به فرصت می‌شوند.

وی افزود: با توجه به فضای تربیتی متفاوت خانوادگی وتفاوت های زن و شوهر وجود تعارضات طبیعی است گاهی تعارضات میتواند تبدیل به یک واقعه خوب شود.

حجت الاسلام والمسلمین قدوسی تاکید کرد: نکته ای که بسیار مهم است و بسیار مضر و در تربیت فرزندان فوق العاده تاثیر دارد؛ استفاده از سیستم فرو نشانی است که معمولات تعارضات رو ی هم انباشته می شوند و فرد را با تحمل و سکوت خسته می‌کند.

 وی ادامه داد: دلایل استفاده از سیستم فرو نشانی ترس از قضاوت شدن و هیجانات همراه با بحث و دعوا است. مطرح کردن مسائل از راه‌کارهای اولیه حل این تعارض است.

حجت الاسلام والمسلمین قدوسی مسائل پنهانی که با تامل بدست می آید، پذیرش متقابل اینکه هر دو طرف قبول کنند کاملا مورد قبول هم هستند، مراقبت واهمیت یعنی مهم بودن را هر دو در زندگی حس کنند، قدر شناسی و تائید و تعهد را از مسائلی که ریشه تعارضات در آنها وجود دارد دانست.

وی تصریح کرد: هرجا تعهد به هر عنوانی توسط زن و شوهر مخدوش شد سطح تعارضات بالا میرود و اگر تعارضات در سطح بالایی باشد باید به متخصص مراجعه شود.

این پژوهشگر اصطلاح چرخ نخ ریسی یعنی تکرار مکررات مطالب، چاشنی‌های انفجاری یعنی به وجود آمدن واقعه بزرگ توسط واقعه‌ای کوچک، اجتناب یعنی فرار زن و شوهر از با هم بودن، رقابت وامتیاز‌گیری یعنی گذاشتن شرط برای یکدیگر را از نشانه‌های تعارض‌بالا در زندگی عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قدوسی در پایان سخنان خود تکیه بر مسائل کنونی زندگی نه آنچه در گذشته رخ داده، دیده شدن احساسات مثبت و هم منفی، رد وبدل شدن اطلاعات با انتخاب درست در گفتگو، به عهده گرفتن سهم خود در مسائل زندگی، تکیه برشباهت‌ها نه تفاوت ها و بر پایه بُرد بُرد بودن پیامد‌ها را از روش حل تعارضات دانست.


 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما