شنبه 8 ارديبهشت 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
نشست فرهنگی
نشست فرهنگی با حضور سرپرست میز کار تخصصی سبک زندگی (قطب خانواده) حجت الاسلام والمسلمین محمد شیخ الاسلام با موضوع سبک زندگی اسلامی
به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران، نشست فرهنگی با حضور رئیس محترم نمایندگی دفتر  تبلیغات استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمد شیخ الاسلام با موضوع سبک زندگی اسلامی در تاریخ 96/1/28 در سالن اجتماعات موسسه برگزارشد.
در ابتدا رئیس موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه، حجت الاسلام والمسلمین عشرتی ضمن تبریک به مناسبت اعیاد مبارک ماه رجب اظهار داشت: بر اساس نظر مسئولان و هیئت امناء محترم دفتر تبلیغات، در حال حاضر برنامه های علمی، فرهنگی و پژوهشی دفتر با رویکرد موضوع محور و مسئله محور و در جهت رفع نیاز های جامعه ی دینی دنبال می شود. وی با اشاره به تلاش دلسوزانه و مجدانه بزرگان حوزه در دفتر تبلیغات اسلامی با تاسیس قطبهای علمی، فرهنگی و پژوهشی افزود: یکی از قطب های  مطرح شده در این طرح قطب اخلاق خانواده و سبک زندگی است که دارای زیر شاخه ها و سه میز تحکیم نظام خانواده، میز سبک زندگی اسلامی و میز اخلاق می باشد. افراد زیادی از اندیشمندان و فضلای حوزه های علمیه و دانشگاه ها با این میزها ارتباط دارند و موضوعات مختلفی را بررسی می نمایند.
رئیس محترم موسسه در ادامه از برپایی دوره تربیت مربی خانواده در شیفت بعد از ظهر موسسه خبر داد وافزود: یکی از برنامه ها و فعالیت های میز تحکیم نظام خانواده برگزاری همین دوره های آموزشی است و ان شاء االله این نشست های فرهنگی زمینه ای شوند تا بتوانیم دوره های آموزشی پودمانی در رابطه با ریز موضوعات این میزها راه اندازی نماییم.
در ادامه ی این نشست حجت الاسلام و المسلمین شیخ الاسلام سرپرست میز کار تخصصی سبک زندگی (قطب خانواده) به معرفی و بررسی موضوع سبک زندگی پرداخت و اظهار داشت: متاسفانه به طور عمیق به این امر پرداخته نشده و هرچه جلوتر می رویم سبک زندگی از آرمانها خالی می شود.
وی سبک زندگی را منظومه ای از انتخابها و گام های مهم حیات انسان دانست که دارای سه خصوصیت فراگیری، سر نوشت سازی و باز گو کننده اعتقاد و باورها می باشد .
 رئیس محترم نمایندگی دفتر تبلیغات اسلامی استان تهران،  به بیان انواع الگو های سبک زندگی پرداخت و افزود: ازجمله این الگوها نوع کالاهای فرهنگی است. کتاب، شبکه های اجتماعی، اینترنت، رسانه ها، اسباب بازی ها، کالا های هنری و مُد، کالاهای فرهنگی ای هستند که اکثر مردم نسبت به پیام های ارسالی از جانب این کالاها ناآگاه هستند. ایشان افزود: ان شاء ا... در بحث میز فرهنگی به بحث گزینش گری و استفاده درست و پیام های فرهنگی خواهیم پرداخت. شایان ذکر است این نشست با پرسش و پاسخ طلاب به پایان رسید.

 
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما