شنبه 8 ارديبهشت 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
موسسه
پنجشنبه 3 تير 1395 درباره موسسه
مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه
مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه یکی  از خدمات ارزشمند نهاد مقدس دفتر تبلیغات اسلامی است که در راستای مأموریت های آن تاسیس شده و با بهره گیری از ظرفیت عظیم دفتر تا کنون فعالیت های خود را در بخش آموزش علوم حوزوی به بانوان جامعه اسلامی بدون وقفه ادامه داده است .تربیت نیروی انسانی متعهد آن هم از میان قشر بانوان علاوه بر دستاورد اهداف تعریف شده دفتر، مادران متعهد به جامعه تحویل میدهد که به تبع آن، تربیت اسلامی فرزندان را به همراه خواهد داشت.اثر بخشی ظرفیت دانش ،تجربه و امکانات موجوددر دفتر تبلیغات اسلامیدر عرصه آموزش،تبلیغ و پژوهش در همه بخش های این نهاد، از جمله این موسسه مشهود است.که البته با برنامه ریزی بیشتر می توان از این ظرفیت ها، خدمات شایان تری به جامعه اسلامی ارائه نمود.
این موسسه هم اکنون علاوه بر پذیرش طلبه در بخش عمومی (تقریبا 50 درصد) در هفت رشته تخصصی <<فقه و اصول >> ، << فلسفه اسلامی >> ، <<کلام اسلامی >> ، <<اخلاق و تربیت اسلامی>> ،<<تفسیر و علوم قرآنی >><<تاریخ اسلامی>> و << مطالعات اسلامی زنان >> از میان خواهران طلبه ، دانش پژوه دارد. آموزش همزمان در هفت رشته تخصصی یکی از برتری های بی نظیری است که در میان مؤسسه های مشابه در سراسر کشور دارد. ضمن اینکه با عنایت به توانمندی نهاد دفتر تبلیغات اسلامی میتوان رشته های دیگری را نیز راه اندازی کرد .
مؤسسه ی معصومیه اولین مؤسسه ای است که مقطع سطح چهار پذیرش داشته و هم اکنون علاوه بر طلاب در حال نگارش پایان نامه در سطح 4، ده نفر در رشته ی فقه و اصول، شانزده طلبه در این سطح در رشته ی تفسیر تطبیقی و 7 طلبه در رشته فقه خانواده نیز در حال تحصیل هستند.
پذیرش طلاب به ویژه از سال 1385 به بعد که رشته های تخصصی نیز در این مؤسسه دایر شد، رشد چشمگیری داشته است، به طوری که هم اکنون بیش از 890 طلبه در سطوح دو، سه و چهار مشغول به تحصیل هستند. نگاه آماری به گسترش کیفی و کمی مؤسسه، حاکی از نگاه مثبت مسئولان محترم دفتر به امر آموزش بانوان جامعه در عرصه ی علوم دینی و حوزوی بوده است .
گسترش راه اندازی تدریجی رشته های تخصصی و افزایش ظرفیت ورودی های دوره عمومی، به ویژه در سال های اخیر گواه این امر است و این مسئله در سطحی کلان تأمین کننده ی یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی (ارتقای جایگاه معنوی و اجتماعی زنان جامعه ی اسلامی) است.

تاریخچه
واحد آموزش خواهران در سال 1363 به منظور سطح علمی و فرهنگی خواهران از طریق برگزاری دوره های آموزشی تأسیس گردید. در همین راستا از سال 1374 با تصویب شورای عالی معاونت آموزش دفتر تبلیغات اسلامی، دوره معارف اسلامی و تبلیغ در گرایش های مختلف (فقه و اصول، فلسفه و کلام، تعلیم و تربیت، تاریخ اسلام و علوم قرآنی) در این مدرسه اجرا گردید.
در سال 1380، دوره عمومی معارف اسلامی سطح 2 و دو رشته تخصصی تفسیر و علوم قرآنی و فقه و اصول در سطح 3؛ با مجوز مرکز مدیریت راه اندازی گردید. در سال های بعد، با پذیرش دانش پژوه در رشته های کلام اسلامی، فلسفه اسلامی، فقه و اصول، اخلاق و تربیت اسلامی، تاریخ اسلام و مطالعات زنان در مقطع سطح 3، تعداد رشته های تخصصی آن به 7 رشته توسعه یافت .با عنایت به شرایط و بسترهای مناسب آموزشی مدرسه آموزش علمیه معصومیه نام این مرکز از سوی شورای عالی معاونت آموزش دفتر تبلیغات اسلامی به مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه تغییر یافت.
 
دستیابی به موسسه ارتباط با موسسه      کانال موسسه      کانال گنجینه
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما