شنبه 8 ارديبهشت 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
نشست فرهنگی
نشست فرهنگی با حضور حجت الاسلام باقرزاده با موضوع ملاک های انتخاب اصلح نشست فرهنگی با حضور حجت الاسلام والمسلمین باقرزاده با موضوع ملاک های انتخاب اصلح، در تاریخ 96/2/18 در سالن اجتماعات موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران برگزارشد.
نشست فرهنگی با حضور حجت الاسلام والمسلمین باقرزاده با موضوع ملاک های انتخاب اصلح، در تاریخ 96/2/18 در سالن اجتماعات موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران برگزارشد.
ابتدا حجت السلام والمسلمین باقرزاده ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه، در خصوص افزایش بصیرت افراد گفت: همه روزه بسیاری از مباحث توسط مقام معظم رهبری برای ما بازگو می شود و اگر دستور العمل کارهای ما بر اساس فرمایشات ایشان باشد درتمام امور جلوتر از دیگران هستیم.
وی عامل اصلی بصیرت افزایی را تامل، تدبر و گسترش مفهومی فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان کار محوری دانست و با تاکید بر توجه مجدانه به سخنان موضوعی- مناسبتی رهبر معظم انقلاب اذعان داشت: با توجه به اشراف رهبری انقلاب به ابعاد مختلف، فرمایشات ایشان سرنخ های بسیار خوبی در همه امور به ما می دهد. درسخنان ایشان یک نظام واره وجود دارد که حتی می توان به عنوان موضوعات پایان نامه از آنها الگو برداری نمود.
وی با اشاره بر تقسیم پنج گانه ی انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری، علت این امر را دشمن شناسی عنوان نمود و اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی، تشکیل نظام اسلامی، تشکیل دولت اسلامی، تشکیل جامعه ی اسلامی و تشکیل تمدن بین الملل از موارد این تقسیمات است. ایشان وظیفه ی طلاب را بازگو نمودن و یاد آوریِ تمام سختی ها و راه هایی دانست که سبب به ثمر نشستن انفلاب شده است.
وی  در ادامه سخنان خود به بیان تفاوت های بین نظام و دولت اسلامی پرداخت و گفت: نظام اسلامی بُعد بیرونی حاکمیت در برابر نظام های دیگر است و دولت اسلامی بُعد درونی یک ملت در برابر ملت است.
حجت السلام والمسلمین باقرزاده شکل دهی تمدن بین الملل و برنامه ریزی را از مقدمات ظهور و حکومت مهدوی عنوان نمودگفت: حکومت جهانی با حکومت بین الملل متفاوت است زیرا حکومت جهانی خاص حضرت بقیة ا...(عج) می باشد. راه شناخت افرادِ سزاوار در جهت اداره دولت اسلامی مطالعه نهج البلاغه می باشد. اشخاصی که در وجود خود خصوصیاتی مانند ترس، تن پروری، رفاه طلبی دارند، شایسته اداره دولت اسلامی نمی باشند. داشتن قدرت وتخصص در بیانِ احکام ودستورات الهی، ازجمله خصوصیات یک شخص اصلح است.  
 

 
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما