سه‌شنبه 18 ارديبهشت 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات در مراسم آغاز نیمه دوم سال تحصیلی



در موسسه معصومیه خواهران صورت گرفت:
محیط مؤسسه معصومیه خواهران محیط مساعدی است تا با استفاده از ظرفیت خواهران برای بانوان و  دختران قمی کارهای فرهنگی و اجتماعی خوبی انجام شود
حجت الاسلام و المسلمین دکتر واعظی گفت: برخی بانوان به مسئله تبلیغ اشاره کردند و بنده معتقدم باید حضور میدانی بانوان طلبه در امر تبلیغ در حین تحصیل و بعد از آن جدی باشد و بیشتر شود و باید تدابیری برای آن ایجاد شود.
به گزارش روابط عمومی موسسه معصومیه خواهران حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مراسم آغاز نیمه دوم سال تحصیلی مؤسسه آموزش عالی معصومیه خواهران با تقدیر از زحمات حجت الاسلام والمسلمین عشرتی، مدیر سابق مؤسسه معصومیه خواهران اظهار کرد: بنده ایشان را از 37 سال قبل می‌شناسم و دوستی ما  تا امروز هم ادامه دارد و واقعا به لحاظ ملکات اخلاقی، معتقد و فرد نجیب و مؤمنی هستند.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر واعظی با اشاره به محدودیت‌های مالی در مجموعه‌های وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی، تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین عشرتی با چنین محدودیت هایی کارها ی موسسه معصومیه را به پیش بردند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه افزود: فعالیت حجت الاسلام علی غلامی، رئیس جدید مؤسسه در 5 ماه اخیر هم نشان داده است که ما انتخاب درستی داشتیم  و ایشان فردی، خوش فکر، تحول خواه و پیگیر است و امیدواریم تلاش های ایشان به نتیجه برسد.
وی افزود: مطالباتی طرح شد که بنده با برخی موافق بودم و قرار شد تا با اقداماتی رفع شود ولی با برخی مطالبات هم موافق نبودم زیرا مشکلات عدیده ای دارد.
واعظی ادامه داد: برخی بانوان به مسئله تبلیغ اشاره کردند و بنده معتقدم باید حضور میدانی بانوان طلبه در امر تبلیغ در حین تحصیل و بعد از آن جدی باشد و بیشتر شود و باید تدابیری برای آن ایجاد شود.  
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی  گفت: محیط مؤسسه معصومیه محیط مساعدی است تا با استفاده از ظرفیت خواهران برای بانوان و  دختران قمی کارهای فرهنگی و اجتماعی خوبی انجام شود و خواهرانی که نظر و ایده ای دارند پیشنهادات خودشان را ارائه بدهند البته نباید این تصور ایجاد شود که هر مجموعه آموزشی، بهره برداری را هم خودش بر عهده بگیرد کما اینکه خیلی از دانشگاه های ما در سال چندین هزار فارغ التحصیل تحویل می دهند ولی آیا خودشان افراد را وارد بازار کار هم می کنند؟ قطعا این طور نیست.
وی افزود: البته ریل گذاری و ایجاد زمینه و شرایط برای به کار گیری بانوان طلبه باید پیگیری شود که نمونه آن اعزام به تبلیغ است.  
حجت الاسلام والمسلمین دکتر واعظی اضافه کرد: بنابر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تنها مسیر برای تربیت و جذب معلم دانشگاه فرهنگیان است و باید در این زمینه هم رایزنی صورت بگیرد تا خواهران توانمند بتوانند به عنوان دبیرو معلم جذب شوند.
وی با بیان اینکه کتابخانه مؤسسه معصومیه در بین حوزه های خواهران در سراسر کشور رتبه اول را داراست، افزود: اخیرا 150 میلیون تومان کتاب برای این کتابخانه تهیه شده است و مادامی که خواهران در این مؤسسه مشغول تحصیل هستند می‌توانند از مجموعه کتابخانه دانشگاه باقرالعلوم(ع) هم استفاده کنند. همچنین کانون فارغ التحصیلان هم باید جدی گرفته شود.
شایان ذکر است این مراسم با اهدا هدیه به پاس قدر دانی از  زحمات مادرانه  مدیر گروه رشته فقه و اصول و عضو هیات علمی موسسه معصومیه خواهران خانم اسکندر جوی و پاسخ به مطالبات طلاب  به پایان رسید.

 

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما