جمعه 7 ارديبهشت 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
اخبار فرهنگی
اردو
برگزاری نشست راه و رسم طلبگی در اردوی طلیعه حضور96 مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران) با حضور حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری
به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران، نشست کارگاهی راه و رسم طلبگی در اردوی طلیعه حضور96 مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران) با حضور حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری، عصر پنجشنبه 13/7/1396 در سالن اجتماعات مجتمع اردوگاهی خاوه برگزار گردید.
در ابتدای این نشست، استاد اخلاق حوزه، حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری ، با اشاره به اینکه طلبگی چیست؟ از طلاب خواست تا ضمن عدم درگیری با جزئیات، نگاهی از بالا به عالم طلبگی داشته باشند و به نوعی خودشناسی صنفی طلبگی برسند.
 استاد عالم زاده نوری ضمن معرفی 2جلد کتاب از خطابات روحانیون و طایفه روحانیت اشاره ای به آیه نفر کرده و ظهور کلمه فقه را به معنای فهم، وتفقه را هم به معنای فهم زیاده المبانی تدل علی زیاده المعانی معرفی کرد.
وی با اشاره به روایت: ان العلما ورثه الانبیاء(علما از انبیاء ارث می برند)، گفت: علما وارث تبلیغ و هدایت و راه و رسالت و نقش و ماموریت انبیا هستند. لذا اگر عالم دین شدیم وارث انبیا می شویم و برای ما هم می شود زیارت وارث بخوانند.
نویسنده کتاب راه و رسم طلبگی همچنین با اظهار امیدواری نسبت به اینکه «ما همه همیار – یا سرباز- امام زمان عج بشویم»، گفت: سرباز امام زمان باید سررشته‌ ای از کار امام زمان ع داشته باشد زیرا وظیفه سرباز امام زمان عج در اقامه دین مانند رسالت امام زمان عج در اقامه دین است.
وی همچنین  کارهای انبیاء الهی را طبق آیات الهی دو مورد تزکیه مردم و تلاوت آیات الهی دانست و گفت: کسی که قرار است همیار انبیاء الهی شود، باید آیات الهی را بخواند و مردم را تزکیه کند زیرا آینده کاری ما گذشته کاری انبیاست. انبیا معلم قرآن و حکمت بودند. پس ما نیز مربی و مزکی می شویم.
 وی با ترجمه شئون سه گانه انبیاء الهی در فهم دین خدا به «نبوت»، تبلیغ دین خدا به «رسالت» و اجرای دین خدا یا «امامت و ولایت»؛  به تفاوت طلاب با انبیا در این زمینه ها پرداخته و عنوان کرد: انبیا مستقیم وحی را دریافت می کردند و ما باید خودمان آن را بیابیم.
وی خطاب به طلاب حاضر در نشست گفت: روحانیت به دلیل اقامه دین پدید آمد و طلبگی آمادگی برای اقامه دین و زندگی دین دارانه داشتن است. و این مهمترین تفاوت میان طلبگی با سایر اقشار و اصناف است و پیش نیاز موفقیت در طلبگی زندگی دین دارانه، حیات دینی و طهارت نفس است.
در پایان استاد عالم زاده نوری با اشاره به اینکه بعضی از ما تحمل دین را داریم اما دیندارانه زندگی نمی کنیم گفت: اگر قرار است ما وارث انبیاء باشیم، باید مانند آنها که معصوم بودند، تلاش کنیم دین داری را در تمام ساحتهای زندگی وارد کنیم. لذا تمام ساعات ما باید خودسازی شود حتی خوردن و خوابیدن ما.
لازم به ذکر است که در پایان این کارگاه مسابقه ای از کتب هفتگانه راه و رسم طلبگی در اختیار طلاب قرار گرفت که با استقبال چشمگیر طلاب مواجه شد.
 

 
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما