شنبه 8 ارديبهشت 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
اخبار فرهنگی
اردو
برگزاری نشست معرفتی اردوی طلیعه حضور96 مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران) با حضور سرکار خانم علوی به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران)، نشست معرفتی در اردوی طلیعه حضور96 مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران) با حضور سرکار خانم علوی ، در ساعات پایانی پنجشنبه مورخ 13/7/1396،  با شرکت طلاب جدید الورود مؤسسه در سالن نمازخانه مجتمع اردوگاهی خاوه برگزار گردید.
در ابتدای این نشست، استاد اخلاق حوزه، سرکار خانم علوی، با اشاره به آیه «نفر» عنوان کرد:  تنها ارگانی که خداوند مستقیما دستور به احداث آن داده ، طلبگی است.
وی با اشاره به اینکه قرآن راه ورودبه انسانها را فطرت می داند گفت: الله به معنی جامع فطرتی است که در همه انسانها یکی است. لذا انسان به همان صفات جلالیه و جمالیه دستور داده شود. در مرحله بعد از فطرت باید به استعدادها و تواناییها توجه کرد. این فطرت یکیست، همه کمالات در آن است، در همه انسانها وجود دارد و ثابت و تغییر ناپذیر است.
وی در بیان ویژگیهای فطرت انسانی آن را جامع کمالات دانسته و گفت: اینکه خدا در سوره انسان اول می گوید علم القران و بعد می گوید خلق الانسان، یعنی تا فرد علم القران نشده انسان شمرده نمی شود. اینکه اذان در گوش راست و اقامه در گوش چپ نوزاد می خوانیم نشانه آن است که کودک از ابتدا می فهمد.  
استاد حوزه، با اشاره به اینکه برای موفقیت انذار در جامعه باید خودمان عامل به قرآن باشیم راه قرآنی شدن را طبق آیات قرآن تذکر دانست و گفت طلبه باید قرآنی باشد و تفقه در دین داشته باشد. زیرا اگر طلبه قرآنی نباشد، همین علم برایش حجاب اکبر می شود. پس طلبه امام زمانی انس با قران دارد و باید روی هوای نفسی که مانع علم القرانی شدن ماست بایستیم.
در ادامه وی حسادت را آفت وجود طلبه معرفی کرد و گفت مردم از طلبه انتظار دارند قبل از هرکس خود عامل به آنچه می گوید باشد.
وی عدم تفکر را علت عدم توان طلاب در پایبندی به آنچه می گویند خواند و گفت: تفکر یعنی اینکه انسان فرق واقعیتِ آنچه در خارج موجود است-و حقیقتِ آنچه باید باشد را بداند. و محور زندگی انسان متفکر خداست و چنین فردی شاخصهای حقیقت را آن چیزی می داند که او را به خدا برساند.
لازم به ذکر است این حلقه معرفتی، باسخگویی به سوالات طلاب به پایان رسید.

 
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما