جمعه 7 ارديبهشت 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
اخبار فرهنگی
اردو
برگزاری کارگاه مدیریت زمان و جمع بین وظایف طلبگی و خانواده در اردوی طلیعه حضور96 مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران) با حضور سرکار خانم ضرابیها به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران) کارگاه مدیریت زمان و جمع بین وظایف طلبگی و خانواده در اردوی طلیعه حضور96 مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران) با حضور سرکار خانم ضرابیها، صبح روز جمعه، 1396/7/14، از ساعت8:00 الی 9:30 و با شرکت طلاب جدید الورود مؤسسه در سالن اجتماعات مجتمع اردوگاهی خاوه برگزار گردید.
سرکار خانم ضرابیها در آغاز سخنان خود با اشاره به این نکته که «برای رشد علمی در مسیر کمال یک برنامه ریزی پنج ساله نیاز است» گفت: با برنامه ریزی صحیح می توان درکنار تحصیل برنامه های دیگری مثل مطالعه جانبی یا فعالیت هنری و ... داشت.
وی افزود: خداوند یکسری استعداد به انسان داده که توجه به همه آنها جزء وظایف ماست. پس لازم است از همین امروز توانایی ها و علایق خود را بشناسیم و برای آنها برنامه ریزی کنیم.
استاد روانشناس حوزه و دانشگاه از طلاب خواست تا برای شناخت من واقعی خود، ازاستادانشان کمک بگیرند و متوجه توانایی ها و نقطه ضعف های درونی خود شوند.
وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی باید قابل اجرا باشد گفت:  انسان ها بنابر توانمندیهای خود برنامه های مختلف می خواهند و در دل سختی است که رشد اتفاق می افتد. ممکن است برخی از رشدها در مقاطعی به دلیل اولویت بندی عقب بیفتد البته نباید فراموش کرد که رشد اجتماعی نباید به‌طور کامل متوقف شود.
خانم ضرابیها با بیان اینکه «یک فرد متاهل در کنار همسرش یک هدف مشترک در رسیدن به هدف دارند» گفت: اولویت اول برای یک زن خانواده اش است و در مقاطع زندگی بایددوباره هدف گزاری کرد و انعطاف از ویژگی‌های یک شخصیت سالم است. البته این به معنای زیر و رو شدن اهداف نیست ، بلکه منظور تغییر اولویت هاست.
وی از اولویت اهداف در زندگی طلبه گفت و افزود: پس از بچه دارشدن تمام اولویتها تغییر می کند همان گونه که خواب و تغذیه مادر بر اساس تغییرات و نیاز های فرزند تغییر می کند. ولکن مسیرها متوقف نمی شود، بلکه ترتیب اولویت ها تغییر می کند.
خانم ضرابیها با ترسیم مشکلات برنامه ریزی در مسیر اهداف طلاب گفت: مشکل ما در برنامه ریزی عدم استمرار است. سعی کنید برای «من ایده ال» خود برنامه ریزی نکنید بلکه برای «من واقعی» خود برنامه بریزید. یعنی برای «آنچه هستید» و «ویژگی‌های فعلی» خود برنامه بریزید نه برای «آنچه دوست دارید باشید».
وی افزود: در مواجه با پیش بینی نشده ها اولین کار، پردازش آن مسئله در ذهن است. با مسئله نجنگید، در نظر بگیرید که شما در یک کانال دیگر رفته اید، برنامه ریزی جدید کنید و کانال رشد خود را تغییر دهید.
در پایان سرکار خانم ضرابیها از حُسن دین اسلام در توجه به رشد همه جانبه سخن گفت و اضافه کرد به این عنوان همه رشدهای ما می تواند به نحوی رشد معنوی باشد.
در پایان این نشست سرکار خانم ضرابها به پرسشهای افراد حاضر در نشست پاسخ دادند.

 

 
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما