جمعه 7 ارديبهشت 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
اخبار فرهنگی
نشست
گردهمایی دانش آموختگان موسسه معصومیه با حضور ریاست محترم دفتر تبلیغات اسلامی حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر واعظی
 به گزارش روابط عمومی موسسه، گرد همایی دانش آموختگان با عنوان دیدار یار دیرین با حضور ریاست محترم دفتر تبلیغات اسلامی حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر واعظی همراه با تقدیر از  مدیران و پیشکسوتان موسسه در تاریخ 96/9/23 در سالن اجتماعات مجموعه برگزار شد. در این جلسه دانش آموختگان موسسه از سال 1363 تا کنون حضور داشتند.
در ابتدای جلسه حجت الاسلام والمسلمین عشرتی مدیر محترم موسسه ضمن خیر مقدم به مدیران، پیشکسوتان و فارغ التحصیلان موسسه با ارائه گزارش مختصری از تاریخچه، فعالیت ها و آمار فارغ التحصیلان موسسه معصومیه  از تشکیل انجمن فارغ التحصیلان خبر دادند و گفتند: ان شاءا.. با ارائه ی فرم هایی که همکاران محترم بنده درمعاونت فرهنگی در اختیار دانش آموختگان قرار داده اند؛ تمام اطلاعات و توانمندی های ایشان ثبت می گردد تا بتوانیم از حضورشان استفاده بنماییم؛ و سعی داریم با دستور کار قرار دادن اساس نامه ای که از طرف دفتر تبلیغات تهیه خواهد شد؛ بواسطه ی این انجمن از توانمندی ها ی فارغ التحصیلان گرامی حُسن استفاده را بنمائیم. ایشان هدف از تشکیل این نشست ها را شناسایی افراد مستعد و نخبه جهت امر پژوهش ،آموزش و تبلیغ عنوان نمودند و گفتند: موسسه آماده است در صورت ضرورت، آموزش های تکمیلی،جلسات نشست های خانوادگی، سفر های زیارتی و ... برای این بزرگواران برگزار نماید.
مدیریت محترم موسسه ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت مدیران سابق اظهار داشتند: برخی از خواهران  گرامی فارغ التحصیل در حال حاضر  در زمینه های تحقیق و پژوهش، برخی در زمینه تدریس دروس معارف اسلامی و حوزوی، برخی درپستهای مدیریتی ومشاوره اشتغال دارند ؛ برای این عزیزان آرزوی موفقیت داریم و همه ی این ثمرات بدون شک مرهون زحمات اساتید و مدیران گذشته است که دلسوزانه توانستند این شجره طیبه را به ثمر رسانند.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر واعظی نیز  ضمن عرض خیر مقدم به حضار در جلسه  گفتند: اگر معصومیه به این جایگاه رسیده و دارای توفیقاتی بوده است به خاطر تلاش های مدیران و اساتید قبلی و افرادی است که مسئولیت ها یی را در این زمینه داشته اند.
ایشان با بیان ابعاد مختلف نگرش در حیطه ی حوزه ی علمیه خواهران اظهار داشتند: در نگاه اولیه آشنایی خواهران با معارف اسلامی، تاثیر گذاری بر خود و نسل و خانواده است. خواهران هم از جهت تهذیبی و هم از جهت علمی چند سالی را در این جا تحصیل می کنند و برای خود و خانواده موثر واقع می شوند؛ اما در اصل امر فراتر از این بوده و وظیفه و رسالت خواهران بیش از این می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی با تاکید بر اینکه کلیه طلاب خواهر و برادر باید با افزایش و تقویت آگاهی از رسالت تاریخیِ خود، شناخت جایگاه حوزه  و زمان شناسی داشته باشند افزودند: دو اتفاق بزرگ در جامعه بوجود آمده است که در این اتفاقات سطح انتظارات از روحانیت (خواهر ان و برادران) افزایش یافته  است.یک اتفاق پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پیوند دین و سیاست است؛ و اینکه این نظام خاستگاهش روحانیت، مرجعیت و حوزه بوده است و کار آمدی و موفقیت یا عدم کار آمدی و عدم توفیق این نظام پای روحانیت نوشته می شود و تاثیر در فضای دین و دینداری جامعه دارد. چه ما بخواهیم چه نخواهیم این اتفاقی است که افتاده است.دین با سیاست پیوندخورده و نظام اسلامی تشکیل شده است.
این  اتفاق برای روحانیت هم فرصت و هم تهدید ایجاد می کند. فرصت یعنی پیوند دین و سیاست، امکانی فراهم شده که بتوانیم از اختیارات و امکانات یک نظام و یک حکومت برای تثبیت دین، اخلاق، معنویت و ترویج قرآن و فرهنگ قرآنی و مکتب اهل بیت(ع) استفاده کنیم. تهدید یعنی ما خوب عمل نکنیم، حوزه آن نقش واقعی خود و انتظاراتی را که از طلاب می رود؛ مانند: (کمک به حاکمیت، رفع نیاز های فکری کمک ،به رشد اجتماعی و سیاست جامعه) به درستی انجام ندهد؛اگر روحانیت و طلاب خواهر و برادر غفلت نمایند؛ این فرصت تبدیل به تهدید می شود. یعنی دین و دینداری تضعیف می شود.
اتفاق دومی که افتاده است که آن هم شامل فرصت و تهدید می شود؛ بحث انقلاب تکنولوژی است،که در حوزه رسانه و ارتباطات ایجاد شده است . با این روش دشمن بر اساس تمایلات ما برای جستجوی مطالب در این فضا با ذائقه کاربران آشنا شده و  هنگامی که فرد وارد سایت مورد نظر می شود بطور خودکار  با پیشنهاداتی مطابق سلیقه خود روبرو می شود. این امر بسیار مهم بوده و باید توجه داشت که چقدر امکانات مانند:گوگل، تلگرام، واتساپ و... برای مدیریت افکار بشر فراهم شده است. اشخاص پشت این قضیه به دنبال این مطلبند که بدانند کابران به دنبال چه چیزی هستند و از چه شایعاتی تاثیر بیشتری می گیرند. با این روش به وسیله تبلیغات بازرگانی ، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می توانند جوامع را مدیریت کنند و بر افکار تاثیر بگذارند.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی  علاوه بر بیان تهدیدات انقلاب تکنولوژیکی، این امر را فرصتی در جهت اشاعه دین توسط طلاب دانستند و اظهار داشتند: گاهی برای  بیان مطالب و تاثیر پذیری بیشتر آن برافکار، ساخت یک کلیپ چند دقیقه ای هنرمندانه  به مراتب اثر ایمانی، روحی روانی و احساسی بیشتری خواهد داشت و این یک انقلاب است.
 در گذشته مراجع تاثیر گذار و فرهنگ ساز اقشار خاصی بودند. روحانیت ، نویسندگان، شاعران و نخبه گان با آثاری که ارائه می دادند از این دسته بودند.اما اکنون بازیگران صحنه تاثیر گذاری در گوشه ای از دنیا می توانند با ساخت و طراحی اپلیکیشن ها، صد ها هزار نفر را در داخل کشور تحت تاثیر خود قرار دهند و فکر، ایده، سلیقه سیاسی و فرهنگی جامعه را تغییر دهند. اگر حوزه از این امر غافل شود روزی چشم باز خواهد نمود و با جامعه ای روبرو می شود که دچار پوست اندازی فرهنگی شده است.
ایشان در ادامه سخنان خود از تشکیل300 گروه  تبلیغی برادران در دفتر تبلیغات خبر دادند و افزودند: این گروه ها دارای مجوز رسمی و تحت حمایت دفتر تبلیغات اسلام می باشند که در محیط ها و حوزه های خاص در حال فعالیت می باشند.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی در پایان سخنان خود ضمن استقبال از فعالیت های گروهی و پیشنهادات خواهران طلبه در حوزه ی تبلیغ؛با تاکید بر بصیرت افزایی در راستای رسالت طلبگی اظهار داشتند: طلاب و روحانیت باید از یک جریان درون ریز، جریانی که فقط در خود تنیده شده است دوری و در برابر جامعه احساس مسئولیت نمایند.نسبت به ارتقاء فرهنگ دینی، سیاسی و فرهنگ عمومی جامعه حساس و نقش آفرین باشند و این امر نیازمند مهارت افزایی خواهران و برادران طلبه در خصوص فنونِ برخورد با اقشار آسیب دیده، فن بیان مسائل، روش چگونگی گشودن باب مراوده و متحمل شدن درد ها و رنج های مخاطب می باشد.
شایان ذکر است این نشست با تقدیر و تشکر از مدیران و پیشکسوتان سابق موسسه، خاطره گویی اولین مدیر موسسه سر کار خانم انصاری و  نیز اجراء سرود کودکان مهد کودک سلاله به پایان رسید.

مشاهده گزارش تصویری
 


 
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما