جمعه 7 ارديبهشت 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
اخبار فرهنگی
نشست
نشست فرهنگی با حضور، حجت الاسلام عشرتی و بانوی تازه مسلمان زهرا (سوفیا) کاسترو از کشور آرژانتین

به گزارش روابط عمومی موسسه نشست فرهنگی با سخنرانی رئیس محترم موسسه حجت‌الاسلام و المسلمین عشرتی و با حضور بانوی تازه مسلمان زهرا(سوفیا) کاسترو از کشور آرژانتین با محوریت هفته‌ی وحدت و نمایش فیلم مستند پرزیدنت آکتور سینما در تاریخ 97/9/5 در سالن اجتماعات موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) برگزار شد.

در این نشست ابتدا سر کار خانم زهرا (سوفیا) کاسترو بانوی تازه مسلمان نیز در خصوص انتخاب دین اسلام از میان سایر ادیان جهان، اظهار داشت: یکی از مواردی که مرا در این انتخاب تشویق نمود رفتار و اخلاق خوب افرادِ مسلمانی بود که با آنها در ارتباط بودم. وقتی از آنها در باره ی اسلام و رفتار خوبشان سوال می پرسیدم؛ در جواب من رفتار و اخلاق پیامبر(ص) را مثال می‌زدند.

وی در ادامه‌ی سخنان خود اسلام را یک دین عقلانی دانست و حجاب را مایه‌ی احترام و محافظی در برابر خطرات جامعه برای زن عنوان و یک زن مسلمانِ محجبه را به پرچم برافراشته‌ی اسلام در راستای تبلیغ دین تشبیه نمود.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین عشرتی طی سخنانی کسب علم و دانش، دوری از عوام‌زدگی و تحلیل‌ها و دیدگاه‌های عامیانه در خصوص مسائل روز دنیا و جامعه، بالا بردن شم ّ سیاسی، بصیرت افزایی خصوصا در نسل جوان را از دلایل و الزامات نمایش فیلم‌های مستندی مانند: شورش در شهر، پرزیدنت آکتور سینما و ... عنوان نمودند.

ایشان افزودند: در کنار مطالعه‌ی تاریخ معاصر وتحلیل‌های سیاسی نمایش اینگونه مستندات یک راه ساده در جهت بهره‌برداری و بصیرت افزایی است. در این مستند به وضوح مشاهده می‌شود که دشمن(آمریکا)، ابر قدرت شوروی را که از نظر سلاح نظامی حرف اول را در دنیا می‌زد چگونه از پا درآورد و به زمین زد. امروزه باید هوشیارانه توجه داشته باشیم که دشمن در حال پیاده سازی سناریوی شوروی از چند سال گذشته در کشور ما با هدف فرو پاشی ایران و تمدن اسلامی است.

رئیس محترم موسسه، بحث دل بستن به غرب و غرب‌گرایی را از مشکلات به تصویر کشیده شده در این مستند (پرزیدنت آکتور سینما) دانست و اظهار داشتند: دشمن به دنبال کاهش ارزش پول ملی، سقوطِ فروش و قیمت نفت، تحت فشار قرار دادن، ترساندن مردم از غرب و جهان غرب ونشان دادن اعتراضات آن‌ها می باشد. دشمن در صدد است که انقلاب اسلامی ما به سن چهل‌سالگی خود نرسد.

حجت الاسلام والمسلمین عشرتی در پایان سخنان خود ضمن بیان راه‌های مقابله با سیاست غرب توسط رهبر عزیزمان افزودند: یکی از شگردهای دشمن پاشیدن شیرازه‌ی کشورها با بر هم زدن اوضاع اقتصادی و تغییر دولت‌ها است که رهبرما با جواب‌های هوشمندانه‌ی خود به تمام ترفند‌ها و حیله‌گری‌های آنها حمله نمودند و خداوند را شاکریم که چنین رهبری خداترس، و دشمن نترس داریم و باید قدر ایشان را بیشتر بدانیم.

شایان ذکر است این نشست با اکران فیلم مستند پرزیدنت، آکتور سینما به پایان رسید.

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما