جمعه 7 ارديبهشت 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
محبت به اهل بیت(ع) باعث سعادتمندی انسان است



حجت الاسلام سید حسن هاشمی با بیان اینکه مرز بین نیکوکار و بدکار همین محبت است، گفت:  قرآن کریم فرموده است اگر خدا را دوست دارید باید دنبال پیامبر وامام راه بیفتید و در این صورت خدا هم شما را دوست خواهد داشت و به سعادت می‌رسید.
به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران)، حجت‌الاسلام والمسلمین  سید حسن هاشمی، در مراسم میلاد امام رضا(ع) در جمع کارکنان مؤسسه معصومیه خواهران با اشاره به نقش محبت به اهل بیت(ع) در تقویت دینداری ما، گفت: دعایی به نام دعای محبت وجود دارد که این دعا را مرحوم قاضی به شاگردانشان توصیه کردند در قنوت نماز بخوانند؛ این مناجاتی است که پیامبر(ص) در نمازهای شب می‌خواندند. پیامبر(ص) می‌خواندند: اللهم انی اسئلک حبک و حب من یحبک ...؛ یعنی خدایا من محبت تورا می‌خواهم و محبت کسی که تو را دوست دارد ... .
مدیرگروه ارزیابی وپشتیبانی علمی مرکز ملی پاسخگوئی افزود: مبدا میل و قطب‌نمای انسان از محبت شروع می‌شود؛ انسان هر فیلمی که می‌خواهد ببیند، چیزی که می‌خواهد بخورد و بنوشد و هر جایی برود آن را با میل و محبتش شروع می‌کند و اگر محبت خدا در وجود انسان باشد جهتگیری او به این سمت است؛ افراد بد محبت شیطانی و افراد نیکوکار محبت الهی دارند. وَالَّذِينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّهِ؛ یعنی بیشترین محبت را به خدا دارند. مرز بین نیکوکار و بدکار همین محبت است.
وی اضافه کرد: قرآن کریم فرموده است اگر خدا را دوست دارید باید دنبال پیامبر وامام راه بیفتید و در این صورت خدا هم شما را دوست خواهد داشت؛ تربیت فرزندان و اطرافیان را باید با این محبت آغاز کنیم؛ اگر بذر محبت به اهل بیت(ع) را در وجود فرزندانمان بکاریم در آینده کار خود را خواهد کرد. امام باقر(ع) فرمودند حتی اگر ریگ بیابان ما را دوست داشته باشد به ما ملحق می‌شود؛ بالاترین سرمایه همین محبت است.
دکترهاشمی با بیان اینکه گاهی به این سرمایه‌های معنوی بی توجه هستیم، اظهار کرد: فردی خدمت امام مجتبی (ع)رفت و از نداری مالی گله کرد؛ امام از او پرسید که تو خدا را، پیامبر(ص)، امام علی(ع) و مرا دوست داری؟ شخص تایید کرد و امام فرمودند که تو از همه سرمایه‌دار تر هستی. مادران ما در روضه‌ها حضور یافتند و این فرهنگ را هم به ما انتقال داده‌اند و اگر ما اهل بیت(ع) را دوست داریم به خاطر محبتی است که آنها در دل ما کاشته‌اند.
استاد حوزه تصریح کرد: عیون اخبارالرضا توسط شیخ صدوق در 69 باب نوشته شده است؛ این کتاب روایات منتسب به امام رضا (ع) را بیان کرده و کتاب معتبری است؛ صدوق طبق مطلبی که در  مقدمه کتاب آورده، آن را به صاحب بن عباد اهدا کرده است؛ صاحب بن عباد تلاش زیادی کرد تا تشیع را ترویج دهد و با اینکه اصفهان تا قرن چهارم عمدتا سنی نشین بود ولی شیعه را رواج داد و در اصفهان بسیار مورد احترام است؛ صاحب بن عباد فوق‌العاده به امام رضا(ع) عشق می‌ورزید و عاشق زیارت امام بود و قصیده‌های زیبایی هم در وصف آن امام دارد.
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی اظهار کرد: در روایت بیان شده است هر کسی به زیارت امام رضا(ع) برود، امام در سه جا به سراغ او خواهد آمد؛ اول درهنگام مرگ؛ دوم در عالم برزخ و سوم در روز قیامت و او را از اهوال و وحشت این سه موقعیت نجات خواهد داد.


 

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما