جمعه 14 ارديبهشت 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
پیام های حراستی
سلیمانی
​تاریخ شهادت حاج قاسم، شروع مرحله جدید در کل منطقه است
سید مقاومت در سخنرانی خود به مناسبت شهادت حاج قاسم سلیمانی و همراهان عراقی و ایرانی‌اش شهادت این بزرگان را «آغاز دورانی جدید برای کل منطقه» خواند.
«سید حسن نصرالله» رهبر حزب‌الله لبنان روز یکشنبه در مراسمی در «ضاحیه» بیروت به مناسبت شهادت سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده حشد الشعبی عراق برگزار شد، سخنرانی کرد.
 به گزارش شبکه «المنار»، رهبر حزب‌الله، در همان آغاز سخنرانی خود با اشاره به روز شهادت این سربازان و سردارانِ جهان اسلام و تشیع، گفت: «طبعاً روزی که این اتفاق افتاد آغاز تاریخی جدیدی است، نه برای ایران بلکه برای کل منطقه».
سید مقاومت با اشاره به شوق وصف ناشدنی حاج قاسم به شهادت از همان دوران جوانی‌اش، در تسلیت به خانواده سردارِ دل‌ها گفت: «من از جنوب بیروت از ضاحیه به خانواده حاج قاسم و نزدیکانش و به خصوص به همسر مکرمه و فرزندانش می‌گویم که پدرتان به نهایت آرزویش دست یافت که هدف و عشق و آرزوی او بود».
او درباره سردار غیور عراقی ابومهدی المهندس، که خود را سرباز حاج قاسم می‌خواند، گفت: «او اخیراً به ضاحیه آمد... در آخرین دیدار گفت که به نظر می‌رسد نبرد با داعش به پایان نزدیک شده و هر کس که باید شهید می‌شد، شهید شد. برای من دعا کن که عاقبت من هم شهادت باشد، به همسر و دختران گرامی او هم می‌گویم که با آن‌ها همدردی می‌کنیم».
سید با تأکید دوباره بر آغاز شدن مرحله جدید منطقه، درباره ماجرای شهادت این سردارانِ سرباز گفت: «حاج قاسم و همراهانشان به فرودگاه بغداد رسیدند و حاج ابومهدی منتظرشان بود. وقتی که سوار خودرو شدند لحظاتی بعد خودروهایشان با موشک‌های پیشرفته از طرف هواپیماهای آمریکایی به شکلی وحشیانه هدف قرار گرفته شدند و دیدید که همه چیز نابود شده بود. این دو فرمانده عزیز و همراهانشان شهید شدند و پیکرشان تکه‌تکه شد به طوری که قابل تشخیص از یکدیگر نبودند». او سپس نحوه شهادت این شهیدان را با شهادت حضرت امام حسین(ع)، حضرت عباس (ع) و حضرت علی اکبر (ع) مقایسه کرد.
سید با اشاره به حرف‌های مسئولان آمریکایی و پذیرفتن مسئولیت این حمله تروریستیِ واضح، در پاسخ به این پرسش که « چرا این جنایت به شکل کاملاً آشکار انجام شد؟» گفت: «دو مسئله است. همه تلاش‌های ترور قبلی شکست خورده بود. برخی عملیات‌ها لو رفته بود و برخی هم هنوز در ابهام است. آخرین بارش هم در کرمان بود که کشف شد و قرار بود نزدیک به حسینیه خانه‌ای خریداری شده و  مقدار زیادی مواد منفجر در آن کار گذاشته شود و زمانی‌که طبق رسم هر ساله حاج قاسم آن‌جا می‌رفت، منفجر شود،که ممکن بود چهار تا پنج هزار انسان کشته شود. برای چه؟ برای اینکه حاج قاسم را بکشند. خدا او را حفظ کرد و این نوع شهادت [آشکار] را برای او برگزید و او شایسته این نوع شهادت بود». او افزود که مسئله دوم این که، اقدام در این مقطع زمانی نتیجه مجموعه شرایط کنونی بود و وقتی به این صحنه نگاه می‌کنیم، اهداف ترور و مسئولیت ما در قبال آن را روشن می‌کند.
او سپس به شکست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور تروریست آمریکا اشاره کرد. او با اشاره به مبارزه شکست‌خورده آمریکا با ایران گفت: «ترامپ از روز اول متعهد به سرنگونی نظام ایران شد. جان بولتون در مراسم منافقین در فرانسه اعلام کرد که جشن سال آینده در تهران خواهد بود، این سیاست جان بولتون نبود. او از سیاست دولت آمریکا سخن می‌گفت ... ترامپ دنبال این بود که سران اروپایی در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل یک دیدار با سران ایران برای او ترتیب دهند و به این هم دست نیافت و حتی دنبال یک تماس تلفنی بود که ایران به این هم پاسخ نداد؛ پس ترامپ الان به مردم خودش درباره ایران چه بگوید؟»
سید همچنین به شکست‌های مکرر آمریکا در سوریه، لبنان، یمن، افغانستان و عراق اشاره کرد و گفت: «آمریکایی‌ها اخیراً تلاش کردند عراق را وارد جنگ داخلی کنند. موضع حکیمانه مرجعیت و سران عراق مانع شد. موضع قوی گروه‌های مقاومت و عشایر عراق مانع این طرح آمریکا شدند. آمریکا از طریق ارتش الکترونیک خود تلاش کردند میان ملت ایران و عراق فتنه ایجاد کنند. چرا؟ چون ایران همیشه حامی عراق بوده است، آمریکایی‌ها با عجله تلاش‌های متعددی کردند عراق را از دست ندهند، در نهایت حاج قاسم و ابومهدی را ترور کردند».
او در ادامه به شکست‌های آمریکا در مسائل ونزوئلا، کوبا، کره شمالی، چین و روسیه اشاره کرد. سید در پایان این فراز از سخنانش، درباره عدم میل به جنگ با ایران در میان آمریکایی‌ها، گفت: «هرکس به سخنان رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل نگاه کند می‌بیند من چه میگویم؛ آمریکا می‌داند جنگ با ایران به چه معناست آن‌ها دنبال چیزی زیر سقف جنگ [کم‌تر از جنگ] هستند».
سید با اشاره به حضور تأثیرگذار حاج قاسم در تمام منطقه درباره دیدار اخیرش با حاج قاسم گفت: «آن‌ها قاسم سلیمانی نقطه مرکزی محور مقاومت را زدند... حاج قاسم چند هفته پیش، پیش من بود. صحبت از آغاز سال جدید میلادی بود و من گفتم که خوشحالم آن را با نگاه کردن به روی شما آغاز می‌کنم اما رسانه‌های آمریکایی روی شما تمرکز کرده‌اند و دارند زمینه فراهم می‌کنند. گفتم که دارند از ژنرال قاسم سلیمانی صحبت می‌کنند و من گفتم که آ‌ن‌ها برای ترور شما طراحی کرده‌اند و حاج قاسم لبخند زد».

او در بیان اهداف آمریکا گفت: «برای همین او را ترور کردند و آشکارا کشتند... چون نیاز روانی، تبلیغاتی و روحی داشتند. آن‌ها از طریق این ترور، تلاش می‌کنند نیروهای مقاومت در عراق دچار سستی شوند و ما بین عراق و ایران اختلاف ایجاد کنند، لازم است اهداف ترور را بشناسیم. آن‌ها حتی به نفت سوریه و لبنان هم طمع دارند. به نفت و گاز و آب و منابع این کشورها طمع دارند. هم‌اکنون دو طرح مقابل هم وجود دارد. طرح اول طرح سلطه‌جویانه آمریکا و اسرائیل است و دوم طرح مقاومت و استقلال و حاکمیت و آزادی و مقدسات امت ماست. این دو طرح اکنون در حال نبرد هستند».
سید افزود: «یکی از بزرگ‌ترین ژنرال‌ها و افتخارات ایران ترور شد. آمریکا آن را علناً ترور کرد که بگوید من چنین جنایتی کردیم. مقابله با این ترور از همان شب شروع شد. بیانیه رهبر انقلاب اسلامی و دولت و مراجع و نیروهای مسلح روشن است. مردم هم که خودجوش به خیابان آمدند و تشییع امروز در شهرهای اهواز و مشهد را دیدید. پمپئو روی موضع مردم ایران تکیه کرده بود. امروز می‌گویم که به مشاورانت گوش نکن. تلویزیون رو نگاه کن که در اهواز و مشهد امروز چه دیدی و فردا در تهران و پس فردا در کرمان چه خواهی دید ایران گام‌های هجومی برخواهد داشت و این را خواهید دید شما دیدید که در هدف اول با حضور مردم و سران ایران شکست خوردید».
او اضافه کرد: «آنچه آمریکایی‌ها در سال‌های اخیر رویش تکیه کرده بودند این بود که بین ایران و عراق اختلافات ایجاد کنند. نتیجه چه شد؟ تشییع شهدای ایرانی و عراق در بغداد، کاظمین، نجف و کربلا. این وفای مردم عراق بود. مرجعیت، احزاب، مسئولان رسمی نخست وزیر احزاب پارلمان شرکت کردند و همه خواستار خروج آمریکا از عراق شدند. این تحرک مردمی از جمعه تا امروز معنایش این است که خیاط در کوزه افتاده، امروز هم همه نگاهشان به جلسه امروز پارلمان است». گفتنی است اشاره سید به طرح خروج آمریکاست که دیروز در پارلمان عراق تصویب شد.
رهبر حزب‌الله ادامه داد، آمریکایی‌ها حاج قاسم و ابومهدی را ترور کردند که عراق را از دست ندهند اما آن‌ها با این کار عراق را از دست خواهند داد و این با مقاومت و اراده مجاهدان و مردم محقق می‌شود، حاج قاسم و ابومهدی و رفقایشان عاملی مهم در آزادسازی عراق از تروریسم بودند و خون آنان سبب آزادی دوم از اشغالگری آمریکا خواهد بود.
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما