دوشنبه 10 ارديبهشت 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
پیام های بصیرتی
دستاورد
دستاوردهای اخلاقی و معنوی انقلاب اسلامی
با طلوع خورشید جهان تاب انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ نه تنها ایران زمین که سراسر جهان دچار تحولی شگرف گردید. انقلاب شکوهمند اسلامی ایران آوای اسلام ناب محمدی را در جای‌جای دنیای معاصر طنین افکن ساخت و عصر نوینی را فراروی بشریت گشود و اکنون که چهل سال از پیروزی افتخار آفرین انقلاب اسلامی می‌گذرد شاهد به بار نشستن شجره طیبه ای هستیم که با خون هزاران شهید آبیاری شده و دستاوردهای ارزنده و نتایج ارزشمندی را عاید مردم ایران مسلمانان و آزادیخواهان جهان نموده و به عنوان الگویی زنده در منظر جهانیان قرار گرفته است.
مهمترین دستاوردها و پیشرفت های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در حوزه های مختلفی همچون دینی، اخلاقی،  علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، نظامی و بهداشتی قابل بررسی می باشد. احیای اخلاق و معنویت و گسترش باورهای دینی، دستیابی به فناوری‌های نوین، افزایش زیرساخت‌های خدماتی و توسعه صنعتی، بهبود و رشد وضعیت سلامت و بهداشت کشور، رشد سطح بینش سیاسی مردم، استقلال و خودباوری، شکل گیری گفتمان فرهنگی وحدت، هویت یابی ایرانی – اسلامی، ایجاد موج بیداری اسلامی، حمایت از مظلومان و مستضعفان، گرایش زنان به حجاب، اثبات کارآمدی دین، ساماندهی مدیریت حوزه های علمیه، بسط فرهنگ شهادت و عاشورای حسینی، جذب و تربیت مبلغان بین المللی، امنیت ملی و منطقه‌ای و رشد قدرت نظامی و نیز تحکیم روحیه صبر و مقاومت و فرهنگ شهادت از جمله دستاوردها و پیشرفت های چهل ساله انقلاب اسلامی ایران است که در نوع خود بی نظیر و بایسته توجه و تقدیر است.
تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در راستای عمل به آیه شریفه «و اما بنعمت ربک فحدث»؛ گام بلند و اقدام شایسته‌ای در جهت مبارزه با دشمنان سوگند خورده اسلام و انقلاب است که طی این سالها همواره از حربه‌های مختلفی چون جنگ تحمیلی، تحریم‌های اقتصادی، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم استفاده کردند تا به گمان خویش ملت غیور و شریف ایران را به زانو درآورد ولی به مدد الهی و اتحاد و همدلی آحاد جامعه اهداف آنان نقش بر آب شد و هر روز بر عزت پیشرفت و اقتدار انقلاب بزرگ روز افزون گردید.
در ادامه به بازخوانی برخی از دستاوردهای اخلاقی و معنوی انقلاب اسلامی از کتاب «انقلاب 40 ساله» خواهیم پرداخت. جهت مشاهده کامل مطلب اینجا کلیک نمایید.
فايلها
دستاوردهاي اخلاق ي و معنوي.pdf 615.934 KB
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما