يكشنبه 16 ارديبهشت 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
عناوین و چکیده پایان نامه های سطح ۲
يكشنبه 17 بهمن 1395 نقش عنصر مخاطب شناسی در روش های تعلیم و تربیت قرآن نام پژوهشگر: مرضیه دادخدایی
استاد راهنما: سرکار خانم مریم جعفری سراجی
محل تحصیل:موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه
محل نگهداری:کتابخانه موسسه
سال دفاع:1395
 
چکیده:
به طور قطع شناخت مخاطب در زمینه تعلیم وتربیت ، یک عنصر و رکن اساسی به شمار می رود؛ زیرا راهکارهای دینی با توجه به انواع مخاطب ، تغییر کرده و دین مبین اسلام متناسب با هرنوع مخاطب، روش خاصی را در تعلیم و تربیت او بیان کرده است. در این نوشتار عنصر مخاطب از دو جهت بررسی شده است:1.از منظر ادوار سنی، مخاطب در تعلیم و تربیت مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به آیات و روایات اهلبیت علیهم السلام که تفسیر واقعی قرآن هستند،برای هر رده سنی روش های تعلیم و تربیت دینی بیان شده است.2.از منظر شیوه ها نیز شیوه های مختلفی از منابع دینی برداشت شده است که با توجه  به زمینه های فکری، محیطی، اجتماعی و فرهنگی مخاطب قابل اجرا می باشد.در این تحقیق از روش اسنادی، کتابخانه ای استفاده شده است.
 
کلید واژه: عنصر، روش، مخاطب شناسی ، مخاطب ، تربیت دینی، تعلیم دینی، قرآن
 
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما