يكشنبه 16 ارديبهشت 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
عناوین و چکیده پایان نامه های سطح ۲
يكشنبه 17 بهمن 1395 آسیب شناسی و درمان روابط همسران با رویکرد دینی نام پژوهشگر: سمانه چترائی
استاد راهنما: جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین مرادی
محل تحصیل:موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه
محل نگهداری:کتابخانه موسسه
سال دفاع:1395
چکیده:
پایان نامه حاضر با عنوان«آسیب شناسی و درمان روابط همسران با رویکرد دینی» به دنبال پاسخ به این سؤال است که از رهگذر دین چگونه می توان در روابط همسران  آسیب ها را شناخته، از آنها جلو گیری نموده و یا در صورت به وجود آمدن یک آسیب به درمان آن پرداخت. واساساً خانواده چگونه می توانددر پرتو دین به خوشبختی ورضایت دست پیداکند.
خانواده سلول بنیادی و حقیقی پیکر جامعه است که سلامت آن، سلامت روحی و رشد جامعه را در پی دارد و با درک این مهم، سعی در ارائه معیارهای یک خانواده موفق را داریم.در نگاه قرآنی، ازدواج همسران با اثر سکن و آرامش، با اثر لباس و پوشش و با اثر حرث و بهره برداری آمده است لباس بدی ها و ضعف های آنان را می پوشاند. خانواده مانند هر مجموعه ای دچار آسیب هایی میشود.
آسیب شناسی به معنای بررسی چند جانبه موضوع است که منجر به شناخت اختلالات موجود در روابط می شود که در این پژوهش به سه بعد مهم عاطفی، اخلاقی و حقوقی پرداخته شده و در ادامه به بیان راه کارهایی جهت درمان آن آسیب ها خواهیم پرداخت.
در آسیب عاطفی کم توجهی از آسیب های این حوزه به شمار می رود که اسلام ابراز علاقه را سفارش می کند؛ در بعد آسیب های اخلاقی تربیتی مسائلی چون عدم عفت و حیا بنیان روابط همسران را متزلزل ساخته و اسلام به بیان عوامل ایجاد و تثبیت حیای همسر پرداخته است؛در حقوق همسران نفقه بر عهده زوج و اطاعت و تمکین خاص بر عهده زن می باشد که سختگیری بر خانواده و عدم تمکین و اطاعت آسیب هایی را به دنبال خواهد داشت.
 با توجه به نگاه ژرف دین و قرآن به خانواده ما باید خانواده سالم را شناخته و به ضرورت شناخت آسیبهای آن توجه لازم را داشته باشیم چرا که سلامتی و تعالی نظام جامعه در گرو خانواده ای سالم است تا بتواند به کمال برسد.
واژه های کلیدی: خانواده- آسیب شناسی روابط همسران- آسیب عاطفی- آسیب اخلاقی - آسیب حقوقی
 
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما