جمعه 14 ارديبهشت 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
عناوین و چکیده پایان نامه های سطح ۲
يكشنبه 17 بهمن 1395 راه های نشر فرهنگ مهدویت در جامعه اسلامی
نام پژوهشگر: فاطمه احمدی
استاد راهنما: حجه الاسلام والمسلمین مرتضی داودپور
محل تحصیل:موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه
محل نگهداری:کتابخانه موسسه
سال دفاع:1395
 
چکیده:
هدف از طرح «راه­های نشر فرهنگ مهدویت در جامعه اسلامی»، پاسخ­گویی به یکی ازضروری‏ترین نیازهای نسل امروز، جهت آشنا کردن آن­ها با فرهنگ مهدویت با مبنای علمی و با رویکردی دینی و جامعه شناختی است، و نیز ارائه ­راهکارهای ترویج صحیح مهدویت به مدیران فرهنگی، مربیان­ و خانواده ­ها و تبیین راه ­های­ تربیت زمینه ­سازان ظهور حضرت (علیه السلام) است.
«فرهنگ مهدویت» مجموعه­ ی ­تعالیم ­معارف ­و مبانی برخاسته از اعتقاد به­ ولایت و امامت مهدوی است.
وظیفه ­ی اساسی منتظران، طراحی ­راهبردها و راه­کارهای دستیابی به جامعه­ی­ زمینه­ ساز و ترویج مهدویت، از خانه تا مدرسه­ و رسانه ­و جامعه است.
نقش خانواده در فرایند نشر فرهنگ مهدویت، بی‌نظیر است و از راه تربیت صحیح و الگو شدن می­تواند بهترین مبلغ مهدویت باشد.
 انتقال فرهنگ مهدویت از جانب سازمان‌هاى رسمى ­مثل مهدکودک و دبستان و مدرسه و دانشگاه­ها، یک جریان رسمى نظام یافته است، که با طراحی محتوای کتب آموزشی متناسب با فهم مخاطبان، نقش خود را به خوبی ایفا می کند.
 رسانه­ ها با برنامه­ های مختلف آموزشی در قالب­های مختلف فیلم و انیمیشن و نقدوبررسی فیلم ­های آخرالزمان هالیوودی،­ نقش مکمل نهادهای اجتماعی را بازی می­کنند. براى ترویج فرهنگ مهدویت نه تنها، «تئورى‏پردازى» لازم است، بلکه راهکار عملی، آن است که تاریخ زندگى امام عصر(علیه السلام) ، همچون تاریخ زندگى اندیشمندان بزرگ مورد پژوهش قرارگیرد و در کتب درسی گنجانده شود. وبراى شفاف ساختن،شخصیت امام مهدى(علیه السلام) نوشتن پایان‏ نامه و رساله ‏تحصیلى، مقالات علمی و ایجاد سایت‏ ها و وبلاگ­های­ مهدوی، انتشارمجله ‏هاى تخصصى، فیلم‏سازى،و آثار ادبى و هنرى(فیلم، تئاتر، انیمیشن، اسلاید و سرود)؛، ضروری است.
کلید واژه: مهدویت، فرهنگ، فرهنگ مهدویت، جامعه ­پذیری،خانواده، آموزش­و پرورش، رسانه
 
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما