پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403  
(مهار تورم، رشد تولید)
طلبه نوشت
چهارشنبه 6 تير 1397 طلبگی تعطیلی ندارد

طلبگی تعطیلی ندارد

«الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِيبًا»

طلبه هیچگاه تعطیلی ندارد و از تکلیفی به تکلیف دیگر منتقل می شود. برای یک طلبه با دغدغه، تابستان و فارغ التحصیلی مفهومی ندارد، همیشه در حال جهاد و کار است.

در این راستا مطالعه طلبه باید منظم و موضوعی باشد و فیش برداری او از کتب منبع بلندمدت و منظم صورت گیرد تا بتواند موضوعات مختلف را در تبلیغ به جامع ترین شکل ممکن ارائه دهد.

هجرت، عامل موفقیت پیامبران

هجرت موضوعی است که در تاریخ بشریت سابقه دارد و اساس کار انبیاء اولوالعزم بوده است . سردمدار مهاجران فی سبیل الله ابراهیم خلیل الرحمن است که برای انجام رسالت و در جهت ادای وظیفه خود به یک سرزمین خشک و بی آب و علف هجرت کرد و تنها فرزندش را در آنجا رها نمود و فقط روی سخنش با خدای تبارک و تعالی بود که:

 «ربنا انی اسکنت من ذریتی بواد غیر ذی زرع عند بیتک المحرم ربنا لیقیموا الصلوة فاجعل افئدة من الناس تهوی الیهم »

«پروردگارا! من بعضی از فرزندانم را در سرزمین بی آب و علف، در کنار خانه ای که حرم توست، ساکن ساختم تا نماز را بر پا دارند; تو دلهای گروهی از مردم را متوجه آنها ساز .»

حضرت ابراهیم علیه السلام پس از این هجرت از خداوند متعال درخواست کرد که قلوب مردم را به خانواده اش و آن سرزمین متوجه کند و آنها را تحت حمایت خود قرار دهد و از روزگار گذشته دیده شده است و امروز می بینیم و تا آخر دنیا هم این دعا در حال اجابت خواهد بود . این نتیجه و برکت هجرت آن حضرت است .

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما